Przedstawiam Pa艅stwu propozycje lekcji j臋zyka polskiego, w kt贸rej mo偶na wykorzysta膰 gamifikacj臋.
Poj臋cie to, zwane r贸wnie偶 grywalizacj膮, jest dzia艂aniem od dawna funkcjonuj膮cym w 偶yciu spo艂ecznym. Ka偶dy z nas bra艂 udzia艂 w r贸偶nych konkursach, programach, kt贸re wykorzystuj膮 pozytywne emocje i zabaw臋 dla osi膮gni臋cia zamierzonego celu.
Gamifikacja to zamierzone zastosowanie w trakcie projektowania gier mechanizm贸w
i technik o walorach motywuj膮cych, prze艂amuj膮cych rutyn臋 szkoln膮. Zwi臋kszaj膮 zaanga偶owanie, lojalno艣膰, przyzwyczajenia ludzi. Jej za艂o偶eniem jest takie ukierunkowanie i mobilizacja dzia艂a艅 uczestnik贸w, aby cel, nawet je艣li wydaje si臋 nudny i monotonny, zosta艂 osi膮gni臋ty. Dzi臋ki zastosowaniu gamifikacji uczniowie dobrowolnie podejmuj膮 zadania, kt贸re zazwyczaj s膮 k艂opotliwym obowi膮zkiem.
Elementami sk艂adowymi grywalizacji s膮: cele, pozytywne emocje, mechanizmy gier, motywacja, 偶yciowe sytuacje.
Gry s膮 przygotowane w aplikacji Genially w wersji reusable - mo偶na je edytowa膰
i modyfikowa膰.
Mi艂ej zabawy:)
Gra " Dziady, duchy i..." klasa 7
Gra " Z wizyt膮 u pana Kleksa"
Powodzenia:)
Brak komentarzy:
Prze艣lij komentarz