pi膮tek, 19 marca 2021

Dzie艅 Nowych Technologii na lekcji j臋zyka polskiego 馃捇馃摫馃摠馃敆馃搥

    Przedstawiam Pa艅stwu propozycje lekcji j臋zyka polskiego, w kt贸rej mo偶na wykorzysta膰 gamifikacj臋. 
    Poj臋cie to, zwane r贸wnie偶 grywalizacj膮, jest dzia艂aniem od dawna funkcjonuj膮cym w 偶yciu spo艂ecznym. Ka偶dy z nas bra艂 udzia艂 w r贸偶nych konkursach, programach, kt贸re wykorzystuj膮 pozytywne emocje i zabaw臋 dla osi膮gni臋cia zamierzonego celu. 
    Gamifikacja to zamierzone zastosowanie w trakcie projektowania gier mechanizm贸w 
i technik o walorach motywuj膮cych, prze艂amuj膮cych rutyn臋 szkoln膮. Zwi臋kszaj膮 zaanga偶owanie, lojalno艣膰, przyzwyczajenia ludzi. Jej za艂o偶eniem jest takie ukierunkowanie i mobilizacja dzia艂a艅 uczestnik贸w, aby cel, nawet je艣li wydaje si臋 nudny i monotonny, zosta艂 osi膮gni臋ty. Dzi臋ki zastosowaniu gamifikacji uczniowie dobrowolnie podejmuj膮 zadania, kt贸re zazwyczaj s膮 k艂opotliwym obowi膮zkiem. 
    Elementami sk艂adowymi grywalizacji s膮: cele, pozytywne emocje, mechanizmy gier, motywacja, 偶yciowe sytuacje.
Gry s膮 przygotowane w aplikacji Genially w wersji reusable - mo偶na je edytowa膰 
i modyfikowa膰.
 Mi艂ej zabawy:)

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza

Szkolenie z ambasadork膮 p. Aneta Wilk : Narz臋dzia informatyczne z programem eTwinning

  W imieniu Pani Anety Wilk serdecznie zapraszam na szkolenie :    Narz臋dzia informatyczne z programem eTwinning, kt贸re odb臋dzie si臋 23 kwie...